مختصری از گزارش تخصصی :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
چکیده
ضعف دریادگیری خواندن ونوشتن، بیماری است که ریشه در ژنتیک دارد. یادگیری خواندن و نوشتن پروسه پیچیدهای است که به مرور زمان در سلولهای مغزی بایگانی میشود و پس از ذخیره اطلاعات اولیه، زمان خواندن یا نوشتن سلولهای مغزی به طور خودکار اطلاعات را پردازش و تحلیل میکنند و افرادی که گرفتار این مشکل هستند توانایی مغزی کمتری در یادگیری دارند.ضعف در یادگیری یاکندذهنی مشکلی است که اغلب به صورت خانوادگی مشاهده میشود.یعنی چند نفر از اعضا یک خانواده ازاین مسئله رنج میبرندو این نکته پژوهشگران آلمانی را بر آن داشته است تا در این زمینه بیشتر تحقیق کنند. تا چند سال پیش افرادی که دچار اختلال یادگیری بودند، در زمره کم توانان ذهنی قلمداد می شدند.اماپژوهشگران دریافتندکه برخی از کودکان، بهره هوش عادی یا حتی بالاتر از عادی دارند و با وجود این در یادگیری برخی ازدروس آموزشی، با وجود کوشش قابل توجهی که از خود نشان می دهند، ناتوان هستند.
مقدمه
ویژگی اصلی بیان نوشتاری توانایی پایین سازمان دهی و ارایهی اطلاعات به شکل نوشتاری در مقایسه با توانایی قویتر در سازماندهی و ارایهی اطلاعات به شکل شفاهی-کلامی (مانند گویههای کلامی درآزمون هوش) است. در صورتی که مشکل فقط به صورت املانویسی باشد و بیان افکار به صورت نوشتاری مشکلی نداشته باشد، احتمال وجود نارسایی در پردازش واج شناختی به عنوان یکی از ویژگیهای اختلال خواندن بیشتر است. اگرچه افرادی که اختلال بیان نوشتاری دارند معمولاً ضعف املا نیز دارند ولی در دستور زبان، اصول نگارش و موضوع برای نوشتن نیز ممکن است مشکل داشته باشند.نوشتههای آنها بسیار ساده وکوتاه است و به علت داشتن مشکلات دستور زبان وخطاهای اصول نگارش نمیتوان مطلب را به خوبی دنبال کرد. ضعف در مهارتهای نوشتن چند دلیل دارد. دربرخی از موارد،نارساییهای موجود در یکپارچه سازی دیداری ادراکی وهماهنگی حرکتی عامل بروزمشکل هستند.این کودکان درساز وکارهای نوشتن مشکل دارند، هنگام نوشتن باید به دست خط خود دقت زیادی بکنند. به همین دلیل فکر و مطلبی را که میخواهند برروی کاغذ بیاورند ازدست میدهند.درصورتی که ضعف نوشتاری ازهماهنگی حرکتی ناشی شده باشد،مشکل را نمیتوان نوعی نارسایی واقعی در زبان نوشتاری به حساب آورد و نشانههایی که کودک نشان میدهد را بهتر است به عنوان اختلال در مهارتهای حرکتی محسوب کرد
گزارش تخصصی اختلالات خواندن و نوشتن در دانش آموزان
گزارش تخصصی اختلالات خواندن و نوشتن در دانش آموزان
- ۹۶/۰۶/۰۳